maandag 6 februari 2023

6 maandelijks consult vandaag

Vanmorgen was ik bij mijn nefroloog voor consult en bloed- en urine onderzoek en vanmiddag per mail al de resultaten ontvangen. De nierfunctie was goed gebleven op 39 en cholesterol al iets gedaald.

Superblij met deze uitslagen. Pas geleden in oktober was de echo ook prima, geen stuwing aanwezig. Dat was goed nieuws want ik was inmiddels enkele weken van mijn stents verlost na 4 jaar. Vandaag al 8 maanden zonder Rituximabinfusen en 4 maanden zonder beide stents.

Voor mijn hoge cholesterol waar ik al tal van medicatiesmerken met statines van heb geprobeerd zonder succes (bijwerkingen vooral spierpijn en spierzwakte) gebruik ik sinds een week nu Arterin.
Deze bevat geen statines en ook geen rode rijstgist. Ben al benieuwd of de cholesterol daar verder mee gaat dalen zonder bijwerkingen.
Weer pas consult en MRI in juni. 

Overmorgen terug naar oogarts en vermoedelijk zit nu toch echt de staaroperatie aan beide ogen eraan te komen. Met dank aan de Prednisonperiode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten